Budapest, Budapest te nagyon nem csodás...
2018. május 16. írta: Silent Hill Z

Budapest, Budapest te nagyon nem csodás...

Tömegközlekedem. Kiszállok a metróból, a gyanús foltokat és az elém ugrálókat kerülgetve lassan eljutok a kijáratig, hogy aztán komoly küzdelem árán, az orromat befogva felkeveredjek a villamosra. Nem megyek messzire, de így is elmondható, hogy majdnem minden napra jut egy fenyegetően fellépő, üvöltöző társaság, néhány, vizet hónapok óta nem látott bliccelő, vagy néhány, unalmában hordában visító környékbeli fiatal. Sokszor ezért inkább gyalogolok, vagy rollerrel haladgatok előre, a Körút nem túl egészséges levegőjét letüdőzve. Hazafelé metró (a bejáratnál jónéhány igencsak lepukkant, igénytelen külsejű ellenőrrel), busz (a megszokott fásult arcokkal - úgy tűnik, más is ilyenkor jár haza) - és éljen, végre kint vagyok a zöldben. 

A zöldben, ahol zsebkendőnyi telkeken összezsúfolva éljük unalmas életünket.

Persze, Budapestnek megvan a jó oldala is. Hihetetlenül sok az ingyenes program, a kisgyerekes családok nyáron akár minden hétvégéjüket lefedhetik anélkül, hogy ki kellene nyitniuk a pénztárcájukat. Ott a Városliget, a Margitsziget, a Várnegyed, a Hajógyári sziget az óriáscsúszdáival, a Római a hekkes bódékkal.

Ennek persze ára van. Az utcán simán fellöknek, letarolnak, ha valaki megpróbál a villamoson kirabolni, a kutyát sem érdekli, az aluljárók szemétdombhoz hasonlítanak. 

Az embernek hamar elege lesz az egészből. Én itt nőttem fel, egyetemi éveim alatt gondosan kerültem a csúcsidőszakokat, kívülről tudtam az éjszakai menetrendet - most viszont, hogy napi szinten szembesülök a valósággal, egyszerűen tele a hócipőm az egésszel.

Ez már nem az a Budapest, amiben felnőttem, ahol gyerekként is nyugodtan sétálhattam - mert el mertek engedni. 

Mocsok, szemét, szenny, izzadságszag, büdös, koldusok, lopott kutyás kéregetők, hajléktalanok minden mennyiségben. Tudom, hogy mindenkinek laknia kell valahol - de nekem is jogom van ahhoz, hogy levegőt vehessek és, hogy ne hányjanak a lábam elé. 

Jó, persze - az ember a nap végén hazamenekül - vissza a zöldbe, a kertvárosba, ahol csak az árokparton hagyott kutyagumit kell kerülgetnie. Napi 1,5 óra utazás azért, hogy egy kis zöldet lássak és, hogy ne kelljen a szomszédok kiabálását hallgatnom a falon át.

Ilyenkor az ember elgondolkozik - nem lenne jobb kiköltözni valahová? Jó messzire, ahol tényleg zöld a zöld és nagyok a távolságok, ahol nem lesz tömegiszonya az embernek, ahol madárcsicsergés mellett ihatja a reggeli kávéját, ahol nem tolnak fél méterenként szórólapot az arcába. Mondjuk Zebegénybe...

Aztán visszatér a földre. A gyerekek ide járnak iskolába, gimibe is ide fognak, ki tudja, talán egyetemre is. Mégiscsak egyszerűbb BKV-zni, mint a vonatra várni, meg úgy eleve, csak kényelmesebb a városi élet. Hazafelé bevásárolni (és igen, este 7-kor még bőven válogathatok, milyen kenyeret szeretnék), bárhová eljutni tömegközlekedve.

Racionálisan átgondolva a dolgot, persze, persze, megvan a vidéki lét romantikája - de nem lehet, hogy pont azért, mert csak egy kicsi jut belőle? Pont azért, mert így tényleg alig várja az ember, hogy végre kijusson a szabadba? Így minden percét, minden pillanatát értékeli? Mert ez az, ami színesebbé teszi a szürke hétköznapokat? 

Úgyhogy marad az álmodozás és a nyári hétvégék - aztán ki tudja, egyszer majd, ha már a hamut is mamunak mondom, kiköltözöm a zöldbe...  

A bejegyzés trackback címe:

https://silenthillz.blog.hu/api/trackback/id/tr6613964378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vajdasagi 2018.05.17. 08:08:44

Sok-sok országot és nagyvárost láttam már. Budapest a világ legszebb városai közé tartozik. És a fejlődés is elég jelentős. Persze a "magyar ember" szereti mindig a rosszat említeni elsősorban.

Semper Fidelis 2018.05.17. 08:12:07

Amikor megpróbálják kitakarítani a hajléktalanokat az aluljáróból, mégis egyből megjelenik egy tucat szervezet hörögve, hogy a jogok, meg a többi.

Wod Meselo 2018.05.17. 08:16:58

De egy nyomorult szar lehet az életed. Ott élsz ahol utálsz lenni.
Pedig nincs jogod. Az utcán hányja el magát, ergo közterület.Vizet nem látott , hát sokan vannak vele úgy,hogy tiszta vizet igyanak az állatok.
Ilyen hozzáállással akkor költözöl bárhová is, amikor nem mondod a hamut ,hanem magad is az leszel...
Szóval busongva írogass ilyen szarnak se jó semmiket, mert tőled erre futja.

2018.05.17. 08:29:43

@Semper Fidelis:
Mert nem megoldani, hanem szőnye alá akarták söpörni a problémát.

zizi77 2018.05.17. 08:30:44

Az írásban 2 mondat a lényeg:
"Ennek persze ára van."
" Mégiscsak egyszerűbb BKV-zni, mint a vonatra várni, meg úgy eleve, csak kényelmesebb a városi élet. "

2018.05.17. 08:33:17

Mikor volt a gyerekkorod? Mert én még fiatal vagyok, így legkorábban 90 elejére emlékszek, de már akkor is épp ugyanannyira volt retkes Budapest, és egyes környékei jóval veszélyesebbek voltak, mint mostanában. Én is sokat tömegközlekedek, de a tapasztalataim szerint a legtöbb ember csúcsidőben a lehetőségekhez képest kultúráltan viselkedik, ugyanúgy munkába siet, mint én is, ha le akarok szállni, utat ad, nem kötekszik, nem is akar tudomást venni másokról, agresszív emberekkel nagyon ritkán találkozok, pedig az egyik legszegényebb kerületben lakok.

2018.05.17. 08:34:27

Közöny az persze van, de annak is meg vannak az előnyei, sokkal jobban szeretem a nagyvárosi létet, ahol leszarják egymást az emberek, mint a falusi létet, ahol ha fingok egyet, a túlvégen már arról beszélnek, hogy összeszartam magamat.

LoonyLuna · http://aedua.deviantart.com 2018.05.17. 08:35:39

Kb 10 éve, hogy Pesten-Budán laktam egy ideig, és igen, megvoltak ezek a hátrányok akkor is. Viszont sokkal kevésbé zavartak a hátrányok, mint amennyi előnyét élvezhettem a fővárosnak. :) Sajnálom, hogy nem maradhattam, túl drága volt az albérlet.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 08:38:06

Bárhol élhetsz, bárhol lakhatsz, minden létező települési illetve lakhatási forma az alföldi tanyától New-Yorkig, dilemmák, megpróbáltatások és választások elé állít.

zordidok.blog.hu/2018/03/14/erdemes-e_nagykovacsiba_koltozni

Tom Hanks elképedt azon (túl azon, hogy gyönyörűnek találta Budapestet) hogy ebben a városban hajnali háromkor sétálgatnak és bicikliznek az emberek, a lányok egymagukban bandukolnak...ami náluk egyszerűen képtelenség és sci-fi. Budapest hihetelen sok gondot görget maga előtt, de egyes területein lazán megállja az összehasonlítást sok európai várossal. Sajnos a szürke, balkáni igénytelenség az, ami dominánsan visszahúzza az összképet, ez azonban szociokulturális probléma olykor, másrészt politikai és törvényi akarat feltétele, mert ha te Szingapurban eldobsz egy cigarettacsikket, még a pofádat is beverik, ha nagyon ugrálsz a büntetés mértékével szemben. De még a migrációval, ideiglenes sátortáborokkal és elképesztő túlzsufoltsággal sújtott Párizs is sokkal tisztábbnak tűnt számomra a magvárosban, mint Budapest egyes részei, tehát egyáltalán nem reménytelen egy demokráciában sem jól kezelni pl. a köztisztaság gondjait. Hogy ki mennyire vigyázza, óvja, félti, és mennyire csinosítja legalább a saját környezetét, az bizony kőkemény intelligencia kérdése...de ha másképpen nem megy, a korbács is hatékony eszköz. A mocskot fel lehet takarítani, a rendet ki lehet kényszeríteni...de ha te egy hajléktanalt arra akarsz kényszeríteni Budapesten, hogy ne hugyozza szét az aluljárót, és a ne torlaszolja el a közlekedési lehetőséget az utazók előtt, az szegényellenes fasizmus. A város a világ egyik legszebb fekvésű települése: minden adottsága megvan ahhoz, hogy Európa akár legkedveletebb utazási célpontja legyen, és még ebben az állapotában is nagyon jó pozíciót birtokol a ranglistán. Kissé eltúlzod a dolgot. Nem nagyon, de kissé igen.

murray 2018.05.17. 08:39:42

szép is lenne vidéken élni csak ott nincs meló. ami van az meg fos.
amúgy 25 -90 éve is igen kemény volt a BP utca.
BP sokat javult csak a hajléktalanokat kéne kivágni valahova.

n3spr3ss0 2018.05.17. 08:42:49

@vajdasagi: Nem a szépségekről írta, hanem ami mögötte van.

bontottcsirke 2018.05.17. 08:43:16

Nekem abszolút jók a tapasztalataim. A kilencvenes évekhez képest egy abszolút vállaható, félig felújított város. Persze, ha nem a közbeszerzéssel egybekötött foci lenne a hobbi, olyan várost lehetett volna belőle restaurálgatni, hogy Bécs jelenthetne. Mondjuk Bécs így is jelenthet, mert egy putri ehhez képest.

ekat 2018.05.17. 08:43:40

@vajdasagi: Az utóbbi igaz, de az is, hogy önmagára és a környezetére igénytelen. És rosszat mondani nem csak azért lehet, mert magyar az ember, hanem mert tényleg rossz valami.
Budapest összességében nêzve nagyon szép, és vannak kulturált részei is, de úgy amúgy szakadt. Mondjuk mióta jártam New Yorkban, megnyugodtam, hogy annál azért nem jobban. :) De attól még zavaróan, főleg, ha tömegközlekedik az ember.

2018.05.17. 08:44:29

@murray:
Zebegényből gondolom bevonatozna naponta a posztoló, csak ugye akkor kb. semmit sem élvezne a zöldből, mert nem lenne ideje rá.

n3spr3ss0 2018.05.17. 08:45:21

Gyerekkoromban,( ötvenes évek eleje) a Vérmező mellett laktunk, oda jártunk játszani.Minden nap egy idős bácsi csőszként járta a teret, a hegyes végű botjával szurkálta fel a szemetet.Szigorúan figyelt a tisztaságra,rendre.Féltünk is egy kicsit tőle.Ma ez elképzelhetetlen.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 08:47:45

@diszkriminans:

:-) Díjazom a városi és a falusi lét vicces összegzését.

A gond csak az, hogy ennek a leszarom rendszernek megvan az a hátránya, hogy 7 órán keresztül utazgathat egy halott a villamoson, mielőtt valaki észreveszi, és ha te rosszul leszel az utcán, ha peched van, akkor földön fekvő alkoholistának néznek, és mire valaki megnézi, hogy élsz-e halsz-e, addigra lehet, hogy ez az utóbbi opció áll elő. Erről a témáról Tom Cruise és jamie Foxx a Collateral-ban mindent tud, lásd a metrón utazó emberről szóló rövid példabeszédet.

A faluban ennek jóval kisebb az esélye, és nem azért, mert ott nincs metró, se villamos. Az is valami, ha számíthatsz a falubeliekre.

2018.05.17. 08:51:30

Ami a tisztaságot illeti, azzal kapcsolatban közhely, hogy az emberek trógerek, nem vigyáznak a környezetükre. Nos, amelyik buszon naponta járok, BKV járat amúgy, nagyon ritkán láttam friss koszt, szemetet, ellenben sok hónapis retek az egész. Van néhány keresztirányú járat a környéken, nagyjából hasonló közönséggel, azok meg egészen tiszták, ezeket viszont alvállalkozók üzemeltetik. És ezt tapasztalom nyugat-európai nagyvárosokban is, tróger környékeken is egészen tiszta buszok vannak. Szóval én azt gondolom, nem igaz, hogy nálunk az emberek igénytelenebbek lennének, inkáb az az igaz, hogy az állami/önkormányzati tulajdonú vállalataink igencsak elhanyagolják a takarítást, ahogy amúgy a karbantartást is (volt összevetés a Siemens karbantartotta Flirtök és a MÁV karbantartotta Flirtök között, előbbiek rendelkezésre állási ideje jóval magasabb volt).

sadleriana 2018.05.17. 08:54:18

@vajdasagi: Persze a "magyar ember" mindig Budapestet tartja a világ legszebb városának ;)

2018.05.17. 08:54:57

@zord íjász:
Egyetértek, írtam is, hogy ennek hátránya is. Én mégis inkább a nagyvárosi létet preferálom, mert nem fogom az egész életemet mások szúrós szeme előtt leélni, csak hogy amikor bajba kerülök, kollektívan segítsenek. Annak a segítségnek ára van.

Mellesleg kísértem már forgalmas út közepéről a járdára mattrészeg öregembert. De lehet, hogy simán én sem vettem volna észre a halottat a villamoson, mert azt hittem volna, csak alszik, és ha megbököm, ki tudja hogyan reagál.

2018.05.17. 09:00:38

@sadleriana:
Nem a legszebb, de mondjuk vesd össze pl. Bukaresttel vagy Szófiával. Nem minden nagyváros szép.

2018.05.17. 09:05:22

@sadleriana:
Az szubjektív. Budapestet jellemzően a századfordulós építészete, a Duna part, a Duna hídjai, a közvetlen part felett elterülő Vár és Gellért hegy miatt szokták szépnek tartani.

Én mondjuk szépnek tartom a felhőkarcolós városokat is, amit sokan meg fikáznak.

axolotl77 2018.05.17. 09:07:17

Lehet vitatkozni a poszterrel, de azt tényleg nem értem, hogy ha ennyire szeretjük/szeretnénk Budapestet beállítani olyan nagyvárosnak ahová érdemes jönni, akkor miért nem takarítják többször és alaposabban a közterületeket. Tudom, hogy pénzkérdés első sorban, de erre mindenképpen kéne egy nagyobb pénzkeretet biztosítani.
Ebben az országban a mocsok jelenléte egyébként is jobban elfogadott mint kéne. Azt sem értem pl. hogy a munkahelyemen, ahol éjjel-nappal, hétvégén és ünnepnapokon is folyamatos munkavégzés van, miért csak a "rendes" munkanapokon van takarítás. Ha jön egy négynapos ünnep, akkor négy napig nem látni takarítót az épületben. Kicsordulnak a kukák, a WC-kben meg lehet pusztulni a bűztől.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 09:09:42

@diszkriminans: "mert nem fogom az egész életemet mások szúrós szeme előtt leélni, csak hogy amikor bajba kerülök, kollektívan segítsenek. Annak a segítségnek ára van."

Természetesen ebben sok igazság van. A falusi/kisvárosi lét könnyen fojtogatóvá válhat...amennyiben a szociokulturális, tradicionális közeg olyan, hogy ennek feltételei előállnak. Erről a témáról bizony film és könyvhegyek szólnak. Nem könnyű ügy ezt a helyén kezelni, vagy ez ellen harcolni, ezt nap-nap után tapasztalom. 13 évig laktam Székesfehérváron, 20 évig Budapesten...van összehasonlítási alapom a kisvárostól a nagyvároson át a faluig. Én tökéletesen megértem, ha valaki a nagyvárosi lét mindent feloldó lüktetését és bizonyos mértékű arctalanságát választja. Ebből a szempontból, megértem.

sadleriana 2018.05.17. 09:17:59

@diszkriminans: Igen, valóban, és mivel szubjektív a vita felesleges, mint egy szépségkirálynő-választás

erkölcsi hulla 2018.05.17. 09:25:28

Mindig kell sírni valamin. Az igazi nagyvárosokhoz képest pest gyönyörű és tiszta. Hát még a még igazibb, fejlődő országok nagyvárosaihoz képest.

KissGecihuszár 2018.05.17. 09:26:38

Ami engem illet; 30 évnyi vízfejbeli létet követően, immár 4 éve a Balatonnál élek, ott bérlek kecót (vízfejbeli átlag 130 rugós ár 3/4-ért zsírúj építésű, hatalmas zöldfelülettel, úszimedivel, teniszpályával ellátott lakóparkban) , a közelben -3 perc sétával- van áldi, rossmann, stb, de a városközpontban minden egyéb más bolt, bank, SZTK ( 5 éve épült ,full korszerű épület, jó orvosok), buszpályaudvar, ahonnét 15 percenként el lehet jutni Veszprémbe, óránként -ha vmiért mégis menni kéne, bár én igyexem kerülni- járat a vízfejbe, napi 4-5 járat Győrbe, Szegedre, stb, tehát ha kell az ország szinte összes nagyvárosába el lehet onnét buszozni- stb megtalálható. Sajnos, az elmúlt 2 hétben - haláleset miatt- többször mennem kellett a vízfejbe, 2 alkalommal AUTÓVAL, legutoljára Veszprémből vonattal és még 1x biztos megyek, dettó vonattal, mert azzal tutira 80 perc alatt letudom a Veszprém-Kelenföld távot, míg a kocsi esetében ez full reménytelen a reggel 7 óra körüli érkezési időszakban! Nem beszélve a parkolási anomáliákról, mely miatt én minden esetben vagy Budafokon, vagy max Albertfalván hagyom a vasat, aztán villamos (épp amelyik jön a 17, 41,47,56 négyes fogat tagjai közül) és/vagy M4 metró, ugyanis ezen választékkal egész Buda tokkal-vonóval elérhető, az M4-el pedig a Keletiig bezárólag belpest. Summasummárum; én végleg leszakadtam a vízfejtől és ezt tudom ajánlani mindenkinek, aki nem buzulja ezt a valaha szebb napokat megért, azonban a kádáréréban kültelki paneldzsungelekbe zsúfolt 40-50 ezer emberekkel megerőszakolt, majd '90-et követően -nagyrészt a nihillista, a real vidéket zsigerből gyűlölő, az azt minden eszközzel mindig minden körülmények közt a vízfejnek alárendelő, a báb mdf kormány asszisztenciájával, majd '94-től a komcsikkal az országot, a gazdaságot a háttérből irányító szdsz belpesti,belbudai zsidvásainak köszönhetően prolongálódott, az országot maga alá temető vízfejet!

Silent Hill Z 2018.05.17. 09:35:54

Szívesen kisorsolnék egy csúcsidős 4-es 6-os villamosozást aluljárós idegenvezetéssel azok között, aki szerint BP teljesen OK és, hogy minden úgy jó, ahogy van.

Budapest praktikus. Marha jó, hogy egy bérlettel bejárható. Budapestnek vannak gyönyörű részei - és még annál is szebbek. Budapesten minden karnyújtásnyira van, tele lehetőséggel - de Budapest egyre mocskosabb, egyre élhetetlenebb, az emberek egyre agresszívabbak. Nem mindenki persze - a többség szerencsére teljesen rendben van, és vannak olyan részek, amik nagyon is élhetők, de dolgozni bizony itt is be kell járni, és néha komolyan úgy tűnik, mintha egyre többen lennének, akiknek zárt osztályon lenne a helyük, egyre többen vannak, akik magukon kívül senkire nem figyelnek - nem engedik a másikat felszállni, nem engedik leszállni, szó szerint tekebábuként lökik fel az előttük haladó embereket, mert nekik sietős a dolguk. A metró belépési pontokat is érdemes megnézni - tegye fel a kezét akiben még soha nem merült fel, hogy hajléktalanok nézegetik a bérleteket és szólogatnak be tetszés szerint az embereknek. Őrület ami csúcsidőben Budapesten zajlik.

A 80-as években voltam gyerek (igen, öreg vagyok, minta fene), akkor még nem volt komplett berendezett WC/fürdő/hálószoba berendezve az aluljárókban - a Blahán az aluljáróban legutóbb a lomtalanítást követően szó szerint komplett félig szétrohadt lakás volt berendezve.

Ma reggel az egyik hajléktalan néni épp megpróbált rámászni a mellette részegen alvó hajléktalan bácsira - aki ezt nem kicsit agresszívan hárítani próbálta. Igen, tökéletes reggeli nyitókép.

Tényleg ez lenne a normális? Ettől lesz Budapest világváros? Ezt látják a turisták, ezekkel a BKV ellenőrökkel találkoznak (és találkoznak, mert azok vadásznak rájuk!) ?

2018.05.17. 09:38:30

Izzadtságszag??? És ezt a szarvashibát az index átveszi a címlapjára? Írjátok le százszor helyesen, hogy IZZADSÁSZAG.
segítek egy kicsit:
izzadságszag
izzadságszag
izzadságszag
izzadságszag
izzadságszag
izzadságszag
izzadságszag
izzadságszag
izzadságszag

gyk: nincs benne T

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 09:49:16

@Silent Hill Z: Párizsban is láthatsz ilyet. Attól még világváros. A turisták is látják ezt. Attól még világváros. Az egyik nagyforgalmú és népszerű sugárúton láttam Párizsban egy fehér franciát, aki az aszfalton állította fel a sátrát. Az otthonát. Rádió, tv, ágy minden benne a kissátorban, ő kisgatyában olvasta az újságot, előtte nyüzsgött a párizsi forgatag. Ott élt, ott volt minden nap. A szállodánk előtt lakott egy hajléktalan nő, az egyetlen vagyona a kabátja volt. Ott élt. Fix helye volt, ott volt minden nap. Az utolsó napon odaadtuk neki a dobozos sütinket: el se hitte, hogy ilyesmi történik vele, majdnem sírt. Ezer ilyen elkapott élettörténetet láttam. Attól még Párizs egy világváros, és csodás. Egy város/bármilyen települési létforma életének megítélésekor dobálod a mérleg serpenyőibe a jó és rossz dolgokat. Ha a rossz oldal nagyon mélyre süllyed, lépsz, lelépsz. Ha tudsz.

Silent Hill Z 2018.05.17. 09:49:45

@Rézsöly Püpü: Köszönöm, most komolyan büszke vagyok. Tényleg, őszintén, komolyan. Feltörtem! Elértem valamit az életben - hiszen felfigyeltél rám! Köszönöm a szövegem átnézésére szánt időt, amit tudom, hogy más, hasznos tevékenységre is fordíthattál volna - de nem tetted, ami nagyon megható! Hajrá, csak így tovább :) Kedves Püpü! Ezennel kinevezlek blogom / online naplóm hivatalos lektorává - üdv a klubban! :)

Exploiter 2018.05.17. 09:53:09

@KissGecihuszár:

Sztem még egy vízfejjel jobban kifejezted volna, mit gondolsz.

Szelid sunmalac 2018.05.17. 09:59:57

Elkepeszto mennyire a kultura reszeve lett a "minek barmire panaszkodni, mikor van ennel rosszabb is". Eszre sem veszi, hogy ez a sarban dagonyazas, lassu elmocsarosodas tipikus hozzaallasa.
Persze kinek mi a celja. Akar-e fejlodni, javitani, jobbitani a maga es gyerekei jelnen es jovojen, vagy ruhell barkit, aki barmilyen jobbitast szeretne, mert van ennel rosszabb is, akkor meg minek rinyal.
Igen bazdmeg, Uganada felreeso kis falujaban tobb a por es nincsenek olyan szep epuletek. Akkor ez most nyugtasson. Vagy hogy vannak koszosabb nagyvarosok is? Vagy amelyikben nincs olyan ejszakai elet? Es ki nem szarja le??? Minden ilyen peldara tudok mondani ellenpeldat is, ami bizonyitek arra, hogy LEHETNE jobban csinalni. Mondjuk ilyen hozzaallassal max megdogolni tudsz, elni nem.

2018.05.17. 10:05:16

@sadleriana:
Szubjektív egyéni szinten, de a túristák nagy tömegei bizonyos minták alapján fognak dönteni, amit objektívan is lehet értékelni. Nyilvan a trendek változnak, de mindig vannak tényezők, amelyeket preferálnak.

Silent Hill Z 2018.05.17. 10:05:46

@zord íjász: Tudom, élnem én egy ideig Londonban, nincs ebben semmi újdonság - Budapesten inkább a tempó az, ami döbbenetes és az, hogy nem érzem, hogy bármi is jó irányba haladna, szó szerint évről-évre romlik a helyzet. Valószínűleg az is benne van a pakliban, hogy tényleg az egyik legundorítóbb szakaszon járok minden nap (a Nyugati után, Újlipótvárosban már teljesen más a helyzet, szó szerint felüdülés néhány megállóval többet utazni)

Egy dolog van, amiben szerintem határozottan (!) javul a helyzet - az a kutyagumi.

2018.05.17. 10:09:29

@Silent Hill Z:
A 80-as években szocializmus volt, ezért alig akadt hajléktalan, a 90-es években viszont ugyanilyen volt az utcákon a hajléktalan helyzet.

2018.05.17. 10:12:42

@Szelid sunmalac:
Az a baj, hogy sokan olyan dolgokat emlegetnek, amelyek a világon mindenütt a nagyvárosi élet hátulütői, ennek ellenére nem költöznének egy vidéki kisvárosba, mert maguk is tudják, hogy az ottani hátranyokat még kevésbé fogadnák el.

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.17. 10:17:27

Szerintem nemi migrancs kene meg az aluljarokba, parkokba. Mondjuk 10ezer megtenne kezdetnek.

Nem maradhat Budapest ilyen provincialis, szerencsere Brusszelben gondoltak rank is, nem akarnak minket kihagyni a jobol.

Szelid sunmalac 2018.05.17. 10:18:31

@diszkriminans: Hat epp ezaz, hogy nem mindenhol. Epp mult heten volt itt a Rhein-in-flammen, ami egy eleg nagy rendezveny. 120000 ember zsufolodott ossze csak a parkban, tobbnyire fiatalok, akik hajnalig pialtak, persze eldobva uvegeket, hatrahagyva szemetet, koszt, meg uvegszilankokat. Masnap reggelre az EGESZ park patyolattiszta volt, mert kezodott a csaladi nap, termeszetesen kisgyerkesekkel.
Megoldottak.
A varosban detto Karnevalkor minden tele van szemettel, jellegebol fakadoan, mert kocsikrol dobaljak kis zacskokban az edesseget egy heten keresztul. Az osszes felvonulas ugy van megszervezve, hogy a tobboras felvonulosor vegen jonnek az uttisztitok es AZONNAL felszednek MINDENT. Szervezes es igeny kerdese.
Minden reggel az osszes uton es JARDAN mennek az utmoso kocsik.
Persze megirhatja itt mindenki, hogy mert mas varoaoskban is, meg ugysem lehet. De lehet. Akkor is, ha mas varosokban sem csinaljak. Akkor is lehet.

Silent Hill Z 2018.05.17. 10:22:36

@Szelid sunmalac: Egyetértek - az igazi az lenne, ha nem törődnénk bele, hogy van ennél lejjebb. Én pl. hihetetlenül jó dolognak tartom a közösségi kerteket. Élhetővé teszik a várost. A közösségi biciklizés is ötlete is zseniális. A szelektív kukák is - és még annyi minden van, amitől jobb lehet a városi lét. Elterjedtek a rollerek is, egyre többen járnak két keréken dolgozni, egyre több a közösségépítő fesztivál, ott a Budapest100 és még annyi minden - és ez lehetne sokkal-sokkal jobb. Ha nem kellene félve összehúzni magunkat amikor a belvárosban hordák terrorizálják az embereket (igen, ez történik... élvezik, hogy ha fenyegetően óbégatnak a villamos két pontjáról, mindenki behúzza a fülét - és ilyenkor sehol nincsenek a közteresek, szerintem fel se mernek szállni a villamosra), ha az aluljárón száraz lábbal átkelhetne az ember.

Silent Hill Z 2018.05.17. 10:23:49

@diszkriminans: Nem, akkor még működött a Lipót (ez nem vicc... a Lipótról kikerültek legnagyobb része sajnos az utcán végezte)

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 10:23:51

@Silent Hill Z: igen. Könnyen elképzelhető, hogy a városnak akár a fizikai, akár a szellemi/közösségi/emberi nivójában, vagy ezeknek egyes területein erőteljes és gyors ütemű hanyatlás mutatkozik, én azonban (a várospolitikai/városrendezési vagy éppen kulturális problémákon túl) ebben egy olyan tényezőt látok, ami messze túlmutat Budapest, és ennek a blogposztnak a témáján: a politikai közélet leszivárgását az emberi együttélés szintjére. Ha egyre udvariatlanabb, erőszakosabb, bunkóbb emberekbe ütközöl -szó szerint is- a villamosokon, az nem budapesti, hanem országos jelenség. Az embereknek elkoptak az idegeik. Azonnal ütnek, azonnal túlreagálnak mindent, és a városi lét erre rátesz 75 lapáttal.
Olvastam az első blogbejegyzésedet tegnap előtt talán, amikor még csak az index2 címlapra rakták fel, (ja, gratulálok a címoldal blogketrechez) már akkor is akartam írni: én azt hiszem nincs hová elfutni a Földön. Magyarországon meg pláne. Azt a helyet kell javítani, szépíteni, ahol élsz, ameddig ez vállalható és bírható. Minden költözés: kaland, és kell is költözni, ha eljön az ideje, de a kis menedékedet rejtő településen is utol fog érni a valóság.

Fiona Schultz 2018.05.17. 10:31:05

A főváros meg a zsákfalu között azért van néhány átmenet. VIdéki nagyvárosban élek, szerintem szuper itt.

Silent Hill Z 2018.05.17. 10:34:33

@zord íjász: Ezért nem költözünk le... amíg a menedék tényleg menedékként működik, addig van értelme. Ha leköltöznénk, már nem lenne hová kimenekülni :) Ha leköltöznénk, jönne a XXI. század - kellene internet, TV, mosogatógép, mosógép - elérne minket is a civilizáció, elfelejthetnénk a remeteséget. Az embernek már nem lenne kedve bográcsban főzni, elkezdené zavarni, hogy messze a kisbolt. Az ember persze álmodozik róla, milyen romantikus lenne leköltözni (aki ismeri Zebegényt, tudja miért gondolom így - ez egy kis meseszerű művészfalucska a Duna mellett a Börzsöny minden előnyével) - de a valóság az, hogy minden Budapesthez köt - kivéve az álmodozós részt :)

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 10:36:23

@Silent Hill Z: " Egyetértek - az igazi az lenne, ha nem törődnénk bele, hogy van ennél lejjebb."

De hát nem is törődik bele senki: Budapest fejlődik, szépül. Óriási aránytévesztés lenne azt állítani, hogy nem újultak meg benne olyan terek, utcák, közparkok, közösségi helységek, amelyek addig 30 éve rohadtak és szétomlottak. Tucatnyit tudnék felsorolni másodpercek alatt. Az emberi minőség, illetve az emberi közösségekben szikrázó feszültség, az egy nagyon más probléma. És jóval mérgezőbb annál, hogy koszos-e az aluljáró. Bár az sem elhanyagolható tényező, és kezdetnek bőven megtenné, ha nem lenne az.

Silent Hill Z 2018.05.17. 10:44:44

@zord íjász: jogos, tényleg fejlődik Budapest (én pl. már nagyon várom, hogy kipróbálhassuk a városligeti kutyaélményparkot) - valószínűleg nekem is inkább azzal a hihetetlen feszültséggel van bajom, ami az emberekben felgyűlt. Nem tudom, ez mennyire pesti jellegzetesség - megkockáztatom, hogy a belvárosban kószálók igen komoly része Pest megyéből jár be dolgozni- de kézzel foghatóan jelen van - és ezt az ember Budapest rovására írja.

2018.05.17. 10:48:27

@Szelid sunmalac:
Ezzel egyetértek, feljebb ugyanezt írtam a BKV buszaival kapcsolatban, hogy a takarítás, karbantartás hianyzik. Azonban nem csak erről volt szó a cikkben, ez amúgy is orszagos, nem csak budapesti probléma.

2018.05.17. 10:50:36

@Silent Hill Z:
Nap mint nap tömegközlekedek, néha éjszaka is, eddig nem találkoztam ilyen hordákkal. Olyannal igen, hogy az utolsó 2-es villamosban egy óbégató társaság rázendített, aztán az egész villamos együtt énekelt velük.

2018.05.17. 10:53:10

@Fiona Schultz:
A megyei jogú városok élhetőek lennének, csak nagyon kevés a nem csókos, diplomás munkahely.

2018.05.17. 10:55:36

@Silent Hill Z:
Szvsz egy jó megoldás sok pénzt félretenni, majd még bőven nyugdíj előtt korai nyugdíjaznod magad, csak akkor nem Zebegény a legjobb célpont, hanem Budapesttől távolabbi, de hasonló szépségű helyek, ahol az agglomerációs hatás hianya miatt alacsonyabbak az ingatlanárak, mint Zebegényben.

Silent Hill Z 2018.05.17. 10:55:49

@diszkriminans: szoktál a 4/6 vonalán utazni? Mondjuk a Rákóczi tér és a Nyugati között. Nem az egyetemi járatokon :)

2018.05.17. 10:59:17

@Silent Hill Z:
Szoktam, bár napi szinten mostanában az 1-es villamossal utazok, van aki meg azt fikázza. Azért 4-6-ossal is szoktam 1-2 hetente, néha éjszaka is. Szerintem egyáltalán nem durva, nyilván 1-2 idióta akad, meg részeg ember, de a legtöbb utas ott is csak olyan dolgára igyekvő átlagember, mint mi vagyunk. Meg persze csúcsidőben nagyon nagy a tömeg, mozdulni alig lehet.

Silent Hill Z 2018.05.17. 11:01:01

@diszkriminans: Balaton-felvidéket szokták még javasolni...

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 11:06:52

@KissGecihuszár: Ja, ezt elfelejtettem. A Balaton a világ legszebb helye -nem nyitok vitát a kérdésről :-) - így, ha csak bérled is a házat, megfogtad az Isten kisujja hegyét. Onnan és 30 évből visszanézve - a leírásból ítélve Füredre tippelnék, de ne mondd meg- Budapest sokkal szürkébbnek és nyomasztóbbnak tűnhet...és ez így van. Onnan nézve. De azért nem oly rettenetes, legfeljebb csak javítandó a helyzet. Mert ahogy Harold Abrahams mondta a Tűzszekerekben:

"Én a tökéletesség ostromlásában hiszek. "

Jó szlogen ez bármelyik települési vezetőnek, mert mindig van mit javítani, mindig van hová fejlődni és szépülni.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 11:08:32

@Silent Hill Z: Az a tökéletes választás. Bárhol, tulajdonképpen.

Szelid sunmalac 2018.05.17. 11:10:33

@Silent Hill Z: Balaton felvidek rettento draga es nyaron ezerszer rosszabb, mint Budapest. Telen minden zarva, nyaron viszont az infrastruktura (ertsd utak/boltok/rendelok stb.) nem tudjak kiszolgalni a tomeget.

kommentes nikk 2018.05.17. 11:15:29

Mi ez a gagyi rinyaposzt?

LebensraumamOsten 2018.05.17. 11:18:20

@bontottcsirke: Budapest egy cigányoktól és kivagyi újgazdag szemét senkiháziaktól meg alkesz külföldi turistáktól hemzsegő bűzlő szartelep.
Épeszű ember ebben a szeméttelepben 5 percig sem tartózkodik szívesen. Kinek hiányoznának az olyan elmeroggyant félkegyelműek, akik Bécset fikázzák ezzel a balkáni szemétdombbal összehasonlítva, vagy a sok lepukkadt ostoba proli a primitív hülye drogos kölykeikkel, meg a szaros cigányok és törvényen kívül álló yuppie tetvek? Kinek hiányzik a sok pszichopata kutyaszartermelő magányos barom? Ki akar kutyaszarszagúan hazamenni és ki élvezi az undorító bűzöket, a kibaszott magas árakat a sok önmagától eltelt debil köcsögöt? Na ez mind Budapest. Mintha nem is egy országban lenne Kecskeméttel, Szegeddel, vagy Győrrel összehasonlítva.

bontottcsirke 2018.05.17. 11:20:59

@LebensraumamOsten: Majd menjél bécsbe, ahol alacsonyak az árak, alig van balkáni kéregető meg büdös-padlizsáninges cigány. Kinek hiányzik egy ilyen Budapestet nem ismerő, alkoholtól bűzlő tanyasi fűkaszás?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2018.05.17. 11:35:12

A Költő meg- és elveszni látszik szülővárosának, Butatestnek épülő-szépülő (?) dzsumbuj-dzsungelében...

BUTATEST

Butatest most tiszta ideg,
Aszfaltbőrén sok száz kátyú,
Mint kit lőtt vón' szikehideg
Fejjel nyóccáz mozsárágyú.

Bekent falak, rongált vili,
Kutyapiszok, térdig szemét,
Ez innentől tiszta dili,
Nincs, akinek bántja szemét?

Van megoldás? Nincs, de sebaj!
Butatest-i olyan fajta,
Kimondja, mi gondja, s ihaj-
-Csuhaj!, nagyot röhög rajta.

KÁTYÚVÁROS

Kátyútömeg gátol utat,
Mindenki kiutat kutat.
Elterelés, vili-pótló,
BéKáVénak kén' sok pót-ló,
Annak elég bármely ösvény,
Nem benzinre költ, ki fösvény.
Kettős nyereg a ló hátán,
Pont egy utas férhet rá tán,
Elöl ül a karszalagos
Ellenőr, ki gyakran zabos,
Őkegyelme sose viccel,
Lehajítja, aki bliccel,
S jöhet következő utas,
Elbocsájtott benzinkutas,
Ki újabban zabot árul,
Elénk zab-kút képe tárul.
Budapest most kicsit romos,
S ötletemtől lócitromos
Lesz itt minden, ami épül,
Rárakódván trágyapépül.
Metró lesz itt, fényes jövő!
Utolérünk, Zalalövő!
Az legalább nem ily sáros,
Bajnok lesz a Ferencváros!!!

FŐVÁROSUNK?

Város, város, de, hogy fő?
Legfeljebb a nevében,
Kétmillió ember fő
Dugóban a levében.

Szelid sunmalac 2018.05.17. 11:35:16

@bontottcsirke: Pedaul az olyan hulyeknek, mint te. Akik evek ota BARKIRE mondogatjak, hogy kinek hianyoznk, menjenek csak. BARKIRE, aki kicsit is mashogy gondolkodik, mint ok. Nos, mentek. Most mar epp elegen ahhoz, hogy az orruknal tovabb nem latok is egyre nehezebben talalnak burkolokt, villanyszerelot, orvost, peket. Persze irhatnam reszletesebben az osszefuggeseket, de ha nem jossz ra magadtol, ugyis mindegy.

konrada 2018.05.17. 11:41:17

@zord íjász:
Attól függ, melyik napszakban vagy Párizsban.
Este szemetesebb, mint Budapest random, viszont reggel!
Ott működik az utcamosó rendszer: azaz reggelenként folyik a víz a padkaszegély mellett, bele a az abban kialakított csatornaszemekbe.
Így a helyi házmesterek lesöpörgetik a maguk háza előtti szemetet a járdáról, a víz elviszi, így az utca tiszta. Ez meg szabad kapacitást biztosít a helyi köztisztaságiaknak arra, hogy a terek tisztítása, közszemetesek ürítése minden reggel meglegyen.

...szóval nem a pesti emberek az igénytelenebbek, sőt, szvsz. jobban vigyáznak általánosságban a környezetükre, hanem a pénz, az infrastruktúra, a központi akarat a kevés.

...de mindazonáltal Budapest egy random délután-este nem koszosabb egy átlagos nyugati városnál, csak a reggel, csak azt tudnám feledni!;):((

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.17. 11:41:46

Budapest szep, de nem laknek ott. Pragaban lakom.

Gyort szeretem, Bakonyt szeretem, Tatat szeretem, Koszeget szeretem, ha visszamegyek akkor valahol ezeken a helyeken szedalok majd le.

A Balatontol en sosem voltam elajulva, uszasra, vitorlazasra alkalmatlan, tularazott, szezonban zsufolt. A to maga persze gyonyoru, egy kicsit messzebbrol, es szezonon kivul.

Szelid sunmalac 2018.05.17. 11:45:38

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát: Na de ha egyszer nem nagyon vannak tavaink. En imadom a Bakonyt, de hol tudsz toparton letelepedni? Max. banyatavak vannak, azokban meg bar furodtem gyerekkoromban eleget, azert idorol-idora csak felrobban benne par granat, meg elakad valakir egy ottfelejtett csilleben.

2018.05.17. 11:51:18

@Szelid sunmalac:
Balaton-felvidék alatt jellemzően nem a közvetlen partot szokták érteni, kicsit odéb meg már nyáron is nyugis. Ezzel együtt az infrastruktúra tényleg nem a legjobb, és vannak olcsóbb helyek is az országban.

2018.05.17. 11:53:18

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát:
Úszásra mitől alkalmatlan? 100 méterre a parttól nem szoktam tömegekkel találkozni.

exterminador 2018.05.17. 11:53:52

@erkölcsi hulla: te sem jártál még külföldön, azt hiszem.

2018.05.17. 11:55:06

@Szelid sunmalac:
A Bakonyban valóban ez a helyzet, de így általában kijelenteni, hogy nincsenek tavaink, az nem igaz, elég sok kevésbé ismert fürödhető tó van itt-ott az országban.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.17. 11:55:27

Budapest átlagos európai város. Adottságai az átlagnál jobbak. S jelenlegi állapota sokkal JOBB annál, mint ami az anyagi helyzete alapján megilletné.

Számtalan nyugati városnál jobb az állapota. Kisebb a mélyszegénység, kisebb a bűnözés, A tömegközlekedés kiváló, tiszta a város. Ráaádásul sokszínű: zöld területek, tömött részek, folyó, hidak, hegy.

Ami baj benne, annak oka szegénység. Sok embernek nincs pénze az ingatlan jó állapotban tartására, így a főutakon és a gazdagabb részeken kívül sok a lepukkadt épület.

S nem azért dicsérem, mert a szülővárosom... Eredetileg nem szerettem, lassan jöttem rá értékeire.

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.17. 11:57:23

@diszkriminans: Nekem meleg. A Dunaban tanultam uszni, ugye.

Plusz utalom a tomeget. Igaz biztos lehet csendes reszeket talalni, de nekem valahogy nemjo, inkabb uszom vmi kisebb toban v. a Dunaban v. a tengerben.

A Balaton bulizni jo, meg kisgyerekekkel, csaladdal hesszelni nem kell felni h vki eltunik vagy elviszi a COOPA.

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.17. 11:59:55

@Szelid sunmalac: Ahol felnottem -Revkomarom- ott nem lehet menni 1 km-t semmilyen iranyba ugy hogy toba, holt folyoagba, Dunaba, Vagba ne botlana az ember, nincs vizhiany.

bontottcsirke 2018.05.17. 12:04:07

@Szelid sunmalac: Jóvan néni, vegye elő a fideszes zászlót, meg vegye be a gyógyszerét.

2018.05.17. 12:04:17

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát:
Na de ha a tömeget nem szereted, és a vizet melegnek tartod, akkor ott az ősz és a tavasz, amikor kihalt az egész és a víz sem meleg.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 12:04:43

@konrada: Én este sem találtam különösebben zűrösnek, a reggeli Párizs viszont pont olyan, ahogy írod: mindenütt folyik a víz az utcákon, a járdaszegély alá. Van hangulata a dolognak, nagyon imádtunk minden reggel elindulni, amikor még csak ébredezik a város. (csak kétszer voltam ott életemben, mindkét alkalmat a terrortámadásokhoz időzítettük, mert szeretjük a romantikát)

"..szóval nem a pesti emberek az igénytelenebbek,"
Ó, ezt még véletlenül sem állítom, csak mint létező problémaként jeleztem. Nem hiszem,-sőt- hogy a pl. a franciák gondosabbak lennének ebből a szempontból.

"hanem a pénz, az infrastruktúra, a központi akarat a kevés."
Egyetértek, bár ha fontossági sorrendet vagy döntő okot kéne megnevezzek, akkor leginkább a központi akarat hiányát emelném ki.

"...de mindazonáltal Budapest egy random délután-este nem koszosabb egy átlagos nyugati városnál, csak a reggel, csak azt tudnám feledni!;):(( "

Ezzel a jelenséggel vicces módon egész életemben mindössze akkor akadtam össze, amikor intenzív francia-nyelvtanfolyamra jártam, és 3 tavaszi/nyári hónapon keresztül, minden nap bementem a pesti oldalra( Buda ebből a szempontból más) Kijöttem a metróból az Astoriánál, majd elindultam gyalog a Blaha felé. Szinte hitetlenkedve meséltem a páromnak, hogy valószínűleg ott minden este valamilyen fesztivál van, mert bokáig állt a szemét az utcán. :-) Pedig nem volt. Átlagos budapesti éjszaka maradéka volt. De én ezt nem tudtam.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 12:09:50

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Egész blog.hu-s működésed során szerintem ez volt az első, minden szempontból teljesen normális kommented. Mi ez a hirtelen jött emberi hangnem, Iván? Kertészkedtél? Szex ? Ettél egy finom süteményt? Együtt vacsoráztál a Putyinnal?

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.17. 12:09:50

@diszkriminans: Igen, ez igaz, irtam is.

Az eszaki part gyonyoru szezonon kivul, az teny - tehat szeretem en a Balcsit csak nem furdozesi celbol

2018.05.17. 12:10:05

@zord íjász:
Azért szerintem Buda sem annyira más. pl. a Flórián téri aluljáró simán az a szint lassan, mint a Boráros tér, a Kelenföldi Pályaudvar meg lassan közelíti a Keletit (Nyugatitól azért még messze van...).

Szelid sunmalac 2018.05.17. 12:10:16

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát: Rendben, rendben, ezert irtam a Bakonyt. Folyo mellet persze vannak holtagak, meg vannak hevizeink, de nagy alatalanossagban azert tavakban a dunantul nagy reszen nincs tulkinalat. Legalabbis aminek a partjan lakni is lehet.
@diszkriminans: En pl. kicsit odebb lakom, de a parttol tavolodva meg az a keves infrastruktura is egyre gyerebb. Telen imadnivalo a Balaton, de csak ha nem vagysz mondjuk kulturara, eloadasokra, szinvonalas szorakozasra. Meg ugy altalaban semmire :)

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 12:11:41

@exterminador: Igen, van benne valami. Szerintem két liter pálinka. Talán körte, állítólag az üt a legnagyobbat, ha igazán jó.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 12:16:32

@diszkriminans: "Azért szerintem Buda sem annyira más. pl. a Flórián téri aluljáró simán az a szint lassan, mint a Boráros tér, a Kelenföldi Pályaudvar meg lassan közelíti a Keletit (Nyugatitól azért még messze van...)."

Igazad van, látszik, hogy belbudai, rózsadombi proli-úri gyerek szemlélettel közelítettem meg a dolgot ( a II. kerületben laktam nagyon sokáig, de laktam hosszú évekig Pesten is) Én természetesen a hegyvidéki Budát értettem Buda alatt, a pestiesebb (értsd: laposabb, városiasabb) részeken ez egyértelműen igaz, jól mondod. Így teljes a kép.

hummel8 2018.05.17. 12:18:55

@Silent Hill Z: Bocs sracok, de nagyon pestiek vagytok :-) :-)

az tipikus pesti gondolkodas, hogy ha unjak a fövarost, es a kutyaszart, akkor rögtön szelsösegesen a remeteseg fele kell menni valami vilagvegi zsakfaluba.. Es mindig vannak pestiek altal felkapott is falvak, ahol azutan a hülye fövarosiak felverik az arakat... a helyi eladok nagy örömere... Evekkel ezelött az Örseg Volt a divat, mostansag Balatonfelvidek (Salföld, Füle stb) esetleg Bükk, Börzsöny...

Pedig a Blaha Lujza ter homlessdzsungele es a vilagvegi kerekerdö közt azert van jopar atmenet...

raadasul a magyar falvak többsege az atlagos mindennapi eletre (munkaba-iskolaba jaras stb) az ottani lehetösegekkel (jövedelmek) egyszerüen alkalmatlan....

de peldaul a Dunantul tele van elhetö kisebb közepes varosokkal, amik Pesthez kepest minösegi ugras felfele es megsem kell lemondani a civilizaciorol...

KissGecihuszár 2018.05.17. 12:26:49

@Exploiter: Wie bitte?? He?? Waddafuck??
@zord íjász: majdnem talált, kicsit visszább... De a lényegét tekintve, miszerint a Balaton és főként Északi térsége, azaz a felvidék szerintem az ország legszebb térsége, melyet Eger és környéke, illetve Pécs követ. Most fog kezdődni az északi vasútvonal teljeskörű korszerűsítése, villamosítása, Veszprémben is -ha minden jól megy- az önkormányzat fogja üzemeltetni a közösségi közlekedést, hogy VKV, vagy VKK lesz, azaz úgy lesz, mint a vízfejben a BKK-val, nos ez még nem lefutott kérdés, de jobb lesz, mint eddig és ezáltal jobb lesz, jobbnak kell lenni mind a füredi, mind az Almádii helyi tömköznek is. Egy szóval Balaton RULEZZZ, bár a nyári 3 hónapban nehezebb lesz autózni, nagyobb lesz a zsúfi, mint az év többi hónapjában, de bőséggel rendelkezésre állnak olyan isteni helyek, ahol 1-2 pohár bor és jóféle kaják társaságában le lehet lazulni, nem is beszélve a milliónyi ingyenes és fizetős progiról, koncertről, ami csak ebben a térségben lesz, tehát nem is az egész Balaton térséget említettem...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.17. 12:27:46

@zord íjász:

Én mindig ugyanaz vagyok. Ha kell, kissé zord vagyok, mint te, de ha kell, békesebb. Nem gond. A természetes jó talpnyalójaként nincs okom aggodalomra.

ekat 2018.05.17. 12:53:58

@sadleriana: Nem, csak a "Magyar" ember. :D

Ellenzéki Tüntető 2018.05.17. 13:02:16

úgy van jól mongya a bloger az orbán miat ilyen a budapest, egy szar!

bár budapesten mondjuk sokan szavaztak az elenzékre mégs emondhatjuk hogy akor hülyék?

nem értem segícsetek!!!

ekat 2018.05.17. 13:02:32

@Silent Hill Z: Nem hiszem, hogy az egyik legundorítóbb szakaszon járnál, mit szólnál ahhoz, ha az 1-es és 24-es között választhatnál csak, mint én? :)

konrada 2018.05.17. 13:04:29

@ekat:
Azt hogy te mázlista4 Elkerülöd a 28-ast!;))

ekat 2018.05.17. 13:04:55

@Szelid sunmalac: Ne is mondd, emlékszem 1999-ről 2000-re virradóan milyen kupleráj volt Hamburg belvárosában...
1-én du. semmi nem látszott belőle. :)

2018.05.17. 13:05:40

@Szelid sunmalac:
Inkább csak a Bakony a kakukktojás. Na meg szabályozás kérdése, mert nagyon sok fürödhető tó igazából víztároló, és a hatóság dönt, hogy lehessen-e fürödni benne.

2018.05.17. 13:09:42

@hummel8:
Én is inkább kisvárosba mennék, ha elegendő pénzem lenne, hogy csak a reálhozamból megéljek. Mert fontos, hogy legyen pl. normális szupermarket. Tudom Szlovákia, de Selmecbánya például megfelelne.

Gevlekte Salamander 2018.05.17. 13:10:31

@murray: "szép is lenne vidéken élni csak ott nincs meló. ami van az meg fos. " Ezzel szépen összefoglaltad kb. 7 millió magyar életét :)

2018.05.17. 13:10:45

Gyorsan hozzáteszem, hogy ott a pozsonyiak tuti felverték már az árakat, rengeteg üdülőházat húztak fel arrafelé.

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.17. 13:12:56

@ekat: En jartam a 24esen, es meg ,mindig elek. sot gyalog is soxor atballagtam ott a getton a keletihez.

volt sok cigo, meg soxor kertek cigit, de amugy azert nem eletveszelyes.

ekat 2018.05.17. 13:14:30

@zord íjász: Én az igénytelenséget nem csak szemétre / szemételdobálásra értem, hanem pl. arra, hogy az autósok a füvön parkolnak, és a gyalogosok két méter megspórolásáért szinten képesek letaposni és kiirtani a füvet.

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.17. 13:14:33

@diszkriminans: Szlovakiaban a falvak sokkal retekebbul neznek ki mint Magyarorszagon.

Selmecbanya mondjuk szep.

2018.05.17. 13:16:02

@KissGecihuszár:
Szvsz nem szabad a legfontosabb szempontnak azt nézni,nhogy mennyire szép, ha valaki valahol élni szeretne. Aktív korszakban nyilván a a munkahely mindennél fontosabb, dw ha wlegendő passzív jövedelmem lenne, akkor is megnézném az infrastruktúrát, a környékbeli lehetőségeket, a környékbeli emberek gondolkodásmódját, utóbbinál azt is, hogy mennyire leszel rászorulva arra, hogy felvedd velük a kapcsolatot (ém azt mondom, jobb ha nem, de ez személyiség függő). Az Északi-Középhegységben rengeteg gyönyörű hely van, de Kelet-Szlovákiában is, de a legtöbb ilyen szép helyre turistaként elmegyek, de oda nem költöznék. Ugyanezt gondolom Dél-Dunántúlról is, ahol történetesen éltem is.

2018.05.17. 13:17:57

@ekat:
Naponta járok az 1-esen, a teljes pesti szakaszon végig. Semmi baj nincs vele. 24-essel is szoktam alkalmanként, az is oké.

ekat 2018.05.17. 13:19:59

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát: Nem is azt mondom, hogy életveszélyes a 24-es, csak azt, hogy mindig vannak rajta visszataszító és undorító (fogatlan, írásjelhelyettbazmegelő, harsány, büdös) ... izé.... emberek.

ekat 2018.05.17. 13:22:45

@diszkriminans: A Hős utca környékén fel- és leszálló ... izé... szegénysorsú fiataloktól eltekintve egyetértek amúgy, de őket sajnos pár megállóra mindig ki kell bírni, és reggel el bírják venni az életkedvemet. De aztán visszajön! :)

Szelid sunmalac 2018.05.17. 13:22:45

@KissGecihuszár: Ez egy balatoni romantikus tevhit, hogy ott mennyire fasza borok vannak. A legtobb balatoni borasz mar reg nem borasz es vagy valami "kezmuves" szart arulnak, amiert a sznobok elvezettel fizetnek ki horribilis osszegeket, vagy kozepes minosegu tomegarut gyartanak. Meg egy evtizeddel ezelott is elkepdve alltam azelott, hogy valaki minosegi balatoni vorosbort emlegetett, mikor tradicionalisan nem tud az ottani foldben jo minosegu kekszolot termeszteni, de nem is nagyon latsz sehol sem.
Meg aztan az elmult ket evtizedben a szolok joreszet beepitettek nyaralokkal, amikbe a javareszt lopott toket (erted...haha) menekitettek ki. Nezd meg pl. Aszofot, Csopakot. A mi hazunk felett mar nem volt semmi csak szolo, hozzank meg lejartak a vaddisznok inni, sot, meg vidrat is fogott a kutyam. Most meg a hegytetoig minden be van epitve, mar gyalog sem jutsz at. Milyen szolo?

2018.05.17. 13:24:05

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát:
Attól függ hol, minél keletebbre mész, annál durvább, leginkáb Besztercebánya-Zólyom vonaltól keletre, a Garam völgy és onnan délre, a magyar határig, ahol a leglepukkadtabb falvakat láttam, Kassától, Eperjestől keletre viszont még nem jártam Szlovakiában, lehet hogy ott még duvább.

de mint írtam, faluba amúgy sem költöznék.

konrada 2018.05.17. 13:24:18

@ekat:
...na jó, ha már finomítunk: A 28-ason sincs talán több verés, késelés, mint egy nyugati nagyváros no go zónájában...;)

2018.05.17. 13:27:09

@ekat:
Nem kell velük foglalkozni. Mikor vidéken éltem, akkor Budapesten járva nagyon sok ilyen embert láttam, ma már észre sem veszem.

Behajtó70 2018.05.17. 13:28:30

Nettó hazugság és kifejezetten rosszándékú cikk! Akarattal ilyen. Ha ennyire utálod Budapestet, Magyarországot, a magyarokat, miért vagy itt?

Bizonyíték a roszzindulatodra: ugyan melyik fővárosról nem tudnád ugyanezeket leírni? Hm? Szerinted a berlini gettók milyenek? vagy New York az st51 után? Vagy a Central Park a harlemi oldalon? Vagy Párizs? Ahol elig egy éve a Louvre-t be kellett zárni, mert sok volt a zsebtolvaj? Vagy a londoni metrók hangulatát hiányolod? Esetleg a gépfegyveres Rómát? Ahol a szeméttől sok helyen lépni sem lehet?

Nem kéne ilyen magyargyűlölettel a lelkedben cikkezned!

2018.05.17. 13:33:14

@Behajtó70:
Mi abban a magyargyűlölet, hogy leírja a negatívumokat a fővárosunkról? Magyarok vagyunk, egymás között beszélünk a hazánkról. Miért akarod elzavarni a magyarokat az országból?

Szelid sunmalac 2018.05.17. 13:33:37

@konrada: Kerlek mondj konkret peldat erre a "nyugati varos no go zonaja"-ra! Mert en mondjuk jartma mar joparban, meg Duisburgban is Marxloh-ban, ahova szinte mindennap kijartunk kajalni, oszt meg sosem keseltek meg. Ellenben Pesten kotottek belem mar tobbszor is. r

ekat 2018.05.17. 13:36:29

@Behajtó70: Számomra hihetetlenül meglepő mindig, hogy egyesek számára a magyarság az objektivitás teljes hiányával egyenlő.

Szelid sunmalac 2018.05.17. 13:40:04

@Behajtó70: Megint te? Pedig epp most irtam a masik turbomagyarnak e temaban. A Central Park harlemi oldalan ismerkedtem meg egyik legjobb baratommal, aki reven eljutottam pl. Kennebunkportba, korbevezetett a Yalen, sot, tobbszor meglatogatott Magyarorszagon is. Semmi nincs ott, parkon kivul. A berlini "getto" az egyik legforgalmasabb bulinegyed, ahol egyebkent az egyik legjobb currywurstot ettem. A londoni metronal megint nem ertem mire celzol, mert en pl. semmi kulonlegeset nem tapasztaltam, azopn kivul, hogy nekem aranytalanul alacsonynak tunik a plafonja. A parizsi zsebtolvajok biztosan sokan vannak, de en legutobb a 4-6-on lattam ahogy egy uriember megprobal kifosztani egy alvo fiatalt. Romarol is sok szep emlekem van, mutathatok rengeteg fenykepet, gepfegyverrel nem talalkoztam, de te biztosan.

Nem is ertem minek irok neked. Menj inkabb es kerdezd meg a feleseged mit szabad irnod.

konrada 2018.05.17. 13:45:34

@Szelid sunmalac:
Jajaj te! Hát már a humor ellen is be vagy oltva?;))
...én is sok-sok százszor utaztam a 28-ason, de engem se vertek, késeltek meg, erre utaltam.
...mint ahogy a no go-kban se mindennapos ez - mint egyes bokájukat lefosók állítják - de persze attól még létező probléma az is, még ha egyesek meg nem is akarják ezt elhinni...

Szelid sunmalac 2018.05.17. 13:48:49

@konrada: En kerek elnezest, manapsag nehez felismerni a minosegi humort, foleg ha egyre tobben komolyan gondoljak.

hummel8 2018.05.17. 13:58:40

@Szelid sunmalac: pontosan... en borivo vagyok, de szedület Magyarorszagon a borral mit meg mernek csinalni... balatonon kb sehol nem latsz mar haztaji nagysagon felüli szölöterületet.. nezd meg a Garda to környeken mennyi szölö van... ott azert könnyebb elhinni, hogy a bor is onnan szarmazik :-)

sajnos a hülye sznobnak el lehet adni mindent, es ezt sokan ki is hasznaljak...

kedvencem a kezzel gyurt hazi retes :-) miert mivel gyurnak b+, labbal ?

szedület egyebkent hogy nehany fövarosi sznob mi mindent kepes benyelni ha az "hazi", "videki", "kezzel keszült".

Sogorom ihatatlan xar palinkajat örömmel megveszik a fövarosiak, mert hazi... pedig max gyomirtonak lenne jo.. (nem hamisitott, hanem egyszerüen xar...)

de ez a "lemegyünk videkre" - hozzaallas.. na mar ettöl fölall a ször a hatamon...

es az a baj, hogy aki tenyleg jo es hazi dolgokat csinal, az is szenved attol, hogy sokan csak a sok barom lehuzasara hasznaljak a klasszikus hivoszavakat...

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.17. 14:04:10

@diszkriminans: Eszak fele is ahogy elhagyod Nyitrat es mesz a Tatra fele nem palyan az is eleg Mordor.

Kassatol keletre viszont a Bodrogkozi falvak relative okesak, meg szin magyarok. Mondjuk munka ott sincs de arra keves a cigany.

devilstrueface 2018.05.17. 14:05:45

én most épp külföldön vagyok egy multikultiban (amúgy Bp-en és vidéken is lakom, de egyetemig vidéken éltem), párakkal már beszélgettem és megjegyezték, hogy húú a Bp az milyen szép, már voltak ott blabla.
azonnal tettem is helyre mindenkit, hogy nem úgy van az a valóságban :)
a szokásos turista gyűjtőpontok okésak persze, de menjenek pl. két sarokkal arébb stb.

@Rézsöly Püpü: ezek nagy része egy akkora kamu baromság, hogy az nem igaz.
az tény, hogy akadnak helyek, ahol még mindig elképesztő fertő van vidéken (szellemi is), de meg lehet nyugodni, amit esetleg az Indul a bakterházban láttál az azért nem egészen úgy van valójában.
azért, mert ezt a sok okosságot egyszer valaki valahol leírta, attól még nem kéne minden vidéket érintő témában ész nélkül kopipésztelni.

én Bp-en a belvárosban élek, de bakker furcsamód nekem volt olyan időszakom a lakásban, hogy vagy egy évig majdnem minden hétvégén reggel az épp aktuális lakásfelújító szomszéd kopácsolása, fúrása stb volt az ébresztőm. (ja a ház, a klasszik lepukkant, múlt századi, tatarozást sose látott bérlakás és még van pár az utcában a Hősök tere környékén, juhéé Bp a gyönyörű, ugye)

Andy73 2018.05.17. 14:25:27

Nemrég választották meg Bp-t a világ második legszebb városának, Velence után.
Egyébként egyetértek, tényleg elég nagy a kosz, a tömeg és helyenként a bűz is.
A javaslatom a bloggernek: költözzön vidéki nagyvárosba. Ott is megkaphatja a legtöbb dolgot, amit Pesten, és a kertvárosban annyiért egy házat, mint Pesten egy jóval kisebb lakást - és utaznia sem kell annyit.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 14:46:18

@Szelid sunmalac: "...Nem is ertem minek irok neked. Menj inkabb es kerdezd meg a feleseged mit szabad irnod."

:-)))

konrada 2018.05.17. 14:56:27

@devilstrueface:
opssz! Akkor te vagy az, aki a lányoknak úgy udvarolsz, hogy kiemeled összes hibáit, és ha valamit el akarsz adni, akkor kifejezetten a hibákat fényképezed le, azokat ecseteled...

...mert egyébként nem nagyon értem, mi a jó neked abban, ha mások pozitív tapasztalatait ócsárlással próbálod eliminálni,
...hacsak nem kompenzálsz vele valamit...

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 14:57:15

@ekat: ,".... és a gyalogosok két méter megspórolásáért szinten képesek letaposni és kiirtani a füvet."

Lehet, hogy csak legenda, de úgy hallottam ezt a módszert az öreg angliában találták ki: amikor kialakítanak/kialakítottak egy parkot, a fák, cserjék, bokrok elültetése után a maradékot teljesen beültették fűvel, a parkot lezárták, és megvárták míg a fű megnő, megerősödik. Amikor a fű már beállt, a parkot megnyitották. Ahol a gyalogosok, járókelők áthaladtukban vagy a park növényeit szemlélve a leginkább kitaposták a füvet a következő hónapokban, ott alakították ki utána a lekövezett ösvényeket.

Az autós parkolás gondja gyakran szimpla várostervezi hibából fakadó kényszer.

Egyébként természetesen igazad van: úgy általában a budapesti városlakók zöldfelületekhez való viszonya hátborzongató történeteket eredményez. Ennek eklatáns példája minden dézsás növény hamutartóként és szemétgyűjtőként történő használata az utcákon, vagy a frissen felújított Moszkva, mit is beszélek Széll Kálmán tér esete, ahol már másnap tele volt dobálva szeméttel az összes növénykiültetés.

Szelid sunmalac 2018.05.17. 15:27:47

@zord íjász: Es ezt csak fokozza, hogy a varosvezetes es mindenkori politika aktivan irtja a zoldet, hogy meg kedvesebb kapcsolata legyen vele az allampolgarnak.

devilstrueface 2018.05.17. 15:47:01

@konrada:
hm, nem egészen. amikor jön egy külföldi kirándulni pár napra akkor nem úgy fog mozgolódni mint egy őslakos, ezt nem hiszem, hogy nagyon magyarázni kell. ebből kifolyólag egy torz kép alakul ki benne.
itt kommentben inkább nem vállalkozom rá, hogy visszaadjam mindazt ami elhangzik egy ilyen beszélgetésben. akikkel találkoztam, azok a városképről szinte csak áradoztak (emberekről, szolgáltatásokról viszont említettek ők maguktól is negítívumokat, nyugalom).

én kiragadtam valamit, mert itt most az volt a téma, de én ettől helyeselek is minden ilyen esetben ha arra kerül a sor, hogy "igen, persze tudom, ez is szép, az is szép" csak mondjuk úgy, helyre teszem, próbálom helyre tenni összességében a dolgokat.

"...hacsak nem kompenzálsz vele valamit..." ezzel elgondolkodtatál be kell valljam. nos én se nagyon csípem ezeket a bulituristákat (ezúton is háromszoros hurrá a beerbike-ok kitiltásáért, ahol megtörtént). szóval amikor elszántan ócsárolok, akkor lehet, hogy ott motoszkál bennem, hogy ezzel talán-talán elveszem valainek a kedvét, hogy idejöjjön bulituristáskodni.

2018.05.17. 16:17:12

@devilstrueface:
Budapesten ez pont nem igaz, mert a belvárosban sokkal több mocsok van, mint ha egy-két neccesebb helyet leszámítva, kiljebb mennél. Csak ugye emellett a belvárosban szép látnivalók is vannak, egy rendezett lakótelep nem látnivaló.

Silent Hill Z 2018.05.17. 16:28:17

Az a helyzet, hogy ha mondjuk egy Múzeumok éjszakáján felmegyek a Várnegyedbe, oda vagyok és vissza. Gyönyörű, hangulatos, imádnivaló. Maga a Várnegyed is hihetetlen hangulatú, a kilátás is tökéletes, a hídon átsétálni is élmény. A Nemzeti múzeum lépcsőjén fagyizva Jazz-t hallgatni is felejthetetlen élmény. A Hősök tere is szuper látvány nyáron, ki tudja hányszor sétáltunk arra az Állatkertből hazafelé menet egy kellemes nyári estén. Naná, hogy a turisták szeretik Budapestet, ha van pénzed és autóval/taxival jársz, nagyon is szép város. Turistaként az embert a hajléktalanok sem érdeklik - az utcaképhez tartoznak.

A gond az, hogy a hétköznapokban az ember mégiscsak a megszokott útvonalán jár a munkahelye és a lakóhelye között - és legtöbbször kikerülhetetlen, hogy naponta akár 1 órán át csak a negatívumok jussanak el hozzá. Ez nagyon sok.

Z-be a munkahelyemről nagyon könnyen ki tudnék járni - 5 perc séta a pályaudvarig, 50 perc vonatozás, 10 perc séta a zöldben. A vonatjegy ugyan húzós (a munkahely csak az állandó lakhelynél téríti) - de max. 20 perccel több, mint a külváros. Na ez itt a nagy dilemma... A házikónk télen alkalmatlan arra, hogy benne lakjunk, nyáron viszont amikor nincs iskola, simán kiköltözhetnénk néhány hétre... már csak lakhatóvá kellene tenni. Így megmaradna a remete-jelleg, és fel is töltődhetne az ember... (azt kihangsúlyozom, hogy a faház jelenleg nem alkalmas tartós tartózkodásra, 1-2 éjszaka tábori körülmények között még elmegy, hetekre viszont még nem lehet kiköltözni)

Szelid sunmalac 2018.05.17. 16:32:42

@Silent Hill Z: Ezt nem ertik sokan. Aminek a magyarazata viszonylag egyszeru. Ritkan turistak es elfelejtik, hogy turistakent nekik is tetszik szinte minden. Hiszen az ember elevel felszabadultabb, pihentebb, jokedvubb, optimistabb. Mit erdekli ot akkor az ottelok nyuge, baja, a problemak? Majd megoldjak akik ott elnek, nem az o dolga.

devilstrueface 2018.05.17. 16:39:41

@diszkriminans:
mire érted pontosan, hogy nem igaz? sok mindent írtam már :)

KissGecihuszár 2018.05.17. 16:41:27

@diszkriminans: azért nagygyon nem mind1, hogy a Dél-Dunántúl melyik szegletében éltél, mert brutális különbségek vannak pl. Tolna, azon belül nyilván Szexárd, Bonyhád, Paks és a valóban lepukkant Simontornya közt, vagy Tolna és mondjuk Dél-Somogy, illetve Baranya, sőt azon belül az Ormánság és Harkány,Siklós közt. Pécset direkt nem hoztam párhuzamba egyik kisvárossal sem, mert Pécs egy önálló entitás, s mint ilyen, más régióközpont státusú városokkal (Miskolc, Debi, Szeged, Szolnok, Sz.F.Vár, Győr) kell összehasonlítani, melynek eredménye nettó tragikum, szégyen! Amit azzal a várossal ez a faszkalap páva, csízi, hoppál trió leművelt, nos azért más, szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban lámpavas járna! 2009 óta ezt a dupla 0-át kihozni egy Pécsből (és nyilván a megyeszékhely szenvedése tovagyűrűzött a megye egészére is) , az vérlázító! Azonban a város ettől még élhető, alapvetően vállalható a közösségi közlekedés is, számos fejlesztés történt, arról nem is beszélve, hogy Pécs a top 5-ben van turisztikai célpontok közt, nyilván nem véletlenül. Ami a vízfejet illeti; ott születtem, ott éltem le a gyerek, tini, majd kora felnőtt éveimet is, 40 éves koromig, ezért tán lehet autentikus, ha aszondom; fele ekkora területű, népességű vízfej bőven elég lenne saját magának, illetve az országnak is, hasonlóan az agglomerációhoz, ugyanis budapest legfőbb problémája nem a saját területe és 1.7 milliós lakossága, hanem az aggloból oda day by day beözönlő kb. félmilliós embertömeg, melynek 3/4-e autóval próbál minden áldott nap reggel be, majd délután, kora este hazajutni. minap hallottam azt a brutális adatot, hogy a fővárosban 6 év alatt több, mint 70 ezerrel!!! nőtt a személykocsi park mennyisége!! Ez egy rettenetes szám és ebben még nincs benne a kb. 7-800 ezres agglo szgk számának legalább hasonló mértékű növekménye,ugyanis egy átlag agglos család minden olyan tagjának van kocsija, AUTÓJA, akinek már szőr van a farka, sunája mentén, de hogy átlag 2 kocsi egész biztos előfordul az agglos családok 3/4-énél, arra nagy odds-al mernék fogadni. Azt kéne tudomásul venni, hogy a főváros történelmi magja,azaz a Hungária krt-n belüli terület még az 1890-es években alakult ki, amikor kb. 700 ezer ember lakta a fővárost és autó talán 1 tucat volt. Ez a városszerkezet szinte semmit nem változott, nem változhatott a háború utáni évtizedek során, miközben a kádárérában megerőszakolták a várost 1-1 Békásmegyerrel, Újpalotával, Füredi úttal, Csepel paneldzsungellel, Kelenfölddel, Újpest vkp panellel, Káposztásmegyerrel, Budafok Leánykával, stb. Ezen LTP-k összesen 600ezer lakosának alsó hangon 3/4-e nap mint nap dettó a belváros felé veszi az irányt, így nap mint nap kb. félmillió autó próbál elevickélni a város egyik pontjából a másikba, mindezt olyan keresztmetszetű, áteresztőképességű utakon, melyek javarésze a '60-as, '70-es években épült át utoljára, de a Könyves Kálmán is már vagy 20-on éve készült el a Rákóczi híddal, amikor még olyan 300 ezerrel kevesebb autó volt a városban. Összefoglalva: teljesen reménytelen az a napi heroikus küzdelem, mely arra irányul, hogy egy ekkora embertömeget juttasson le nap mint nap A pontból B-be, mely tömeg kb. 60%-a ráadásul egyéni közlekedéssel utazgat. Mi a megoldás? Kisebb lakosságszámú, kevesebb melóhellyel rendelkező vízfej + agglo; népesebb Pécs, Miskolc, Békéscsaba, Szolnok, Eger, Salgótarján, Szexárd, Nagykanizsa, Kaposvár, Szeged, HMV, melyeken a vízfejből átköltözött melóhelyek sokasága ad melót az odaköltözötteknek és az eddig is ott, valamint a környező településeken élőknek, azaz az NSZK típusú win&win szitu...

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 17:31:35

@Szelid sunmalac: Igaz. Valami egészen misztikus az a tehetetlenkedő dilettantizmus, (gyűlölet?) amivel a mindenkori városvezetés -és itt lazán az egész elmúlt 28 évről beszélek, de természetesen kihagyhatalan ebből a jelenlegei rezsim abszurd gondolkodásmódja- viszonyul minden zöldfelülethez. Ennek nyomasztó példája a Széll Kálmán tér...a ligetből nem tudom mi lesz végül, de lehet, hogy az majd leveri. Párizsban (példatáram kedvenc darabja, mert nagyon sok szempontból párhuzamba vonható Budapesttel) minden négyzetméter zöldfelület felbecsülhetetlen kincs, úgy óvják, mint az aranyat, nálunk a beton a menő.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2018.05.17. 17:39:59

@KissGecihuszár: "... de hogy átlag 2 kocsi egész biztos előfordul az agglos családok 3/4-énél, arra nagy odds-al mernék fogadni. "

Nagykovácsiban ez a szám, és becslésként is inkább alámegyek valószínűleg a tényleges aránynak: a háztartások 95%-nál 2 autó van. Ez a minimum. De nagyon sok helyen három.

2018.05.17. 18:16:31

@Silent Hill Z:
Tele van turistával a bulinegyed es a Nagykörút az Oktogon környékén, aztán arra is tök retek minden. Inkabb azt mondanám, hogy nem azzal foglalkoznak. Én is jártam pl. Frankfurtban a Bahnhofviertelnél, az se tisztább, a pályaudvar közvetlen környékén is sok a koszos, büdös ember, aztán mégsem írom le a várost emiatt.

2018.05.17. 18:18:45

@Silent Hill Z:
Egyébként én fordítva látom, én a szép, tiszta kisvárosokról, meg a gyönyörű hegyi falvakról gondolom azt, hogy hatalmas a szakadék aközött, amit a turista lát, és ami a hétköznap valósága. A nagyváosokban szerintem a legkisebb a szakadék ezen a téren.

vackor1 2018.05.17. 18:19:22

@Silent Hill Z: Csak nem a Szob-felőli részen , a domboldalon van a ház , panorámával a kanyarra ? :)
Van ott egy nyaraló, , imáduk ott lenni - téliesített , akkor is gyönyörű és MINDIG csendes, nyugis - ha bemegyünk Pestre - amúgy a Balatonnál lakom - , akkor mi LEmegyünk Pestre ( bár én Sfkon is ezt mondom , ha a vízfejbe megyek :) ) .
Bocsánat az OFF-ért , a pesti dologhoz nem akartam hozzászólni , nagyon szubjektív és nekem nem is releváns , bár talán sokat elmond, hogy éltem a Blahánál 3 évet, inkább hazaköltöztem és utaztam , amikor kellett ...

2018.05.17. 18:20:57

@devilstrueface:
Arra, hogy a turisták ne látnák a mocskos részét a városnak. Mert látják, csak leszarják, nem az nekik a legfontosabb, ha egy nagyvárosba mennek. Persze más hétköznap élni ugyanott, de objektívan nézve nincs marginális különbség a turista negyedek és a többi között, nincsenek elszeparálva mint egy harmadik világbeli ország tengerpartján. Csak a nézőpont más, nem a látvány maga más.

2018.05.17. 18:29:23

@KissGecihuszár:
Pécsen laktam egy ideig, de nem mennék vissza, szerintem annál is rosszabb ba helyzet ott, mint felvazoltad, egyedül az egyetem tartja fenn a várost, de a hallgatók, még a helyiek sem maradnak utána ott.

Nagyjából egyetértek, de szerintem az NSZK típusú városszerkezethez kevesen vagyunk 93 ezer négyzetméteren, inkabb 2-3 vidéki 300-400 ezres város kellene agglóval. Ehhez azonban fel kellene hagyni a kizárólag Budapest központú országos infranstruktúra fejlesztéssel. Ha így haladunk tovább, minden határvidéki terület a szomszéd országok 1-1 nagyvárosának vonzáskörzete lesz (Debrecen pl. Nagyváradé).

Silent Hill Z 2018.05.17. 18:51:35

@vackor1: Még az is lehet, hogy pont azon a dombon van, ha kilépünk a kapun, ott a teljes Dunakanyar - de maga a telek a szomszéd dombokra panorámás, nem a Dunára, azt sajnos kitakarják a fák.

Silent Hill Z 2018.05.17. 18:52:42

@diszkriminans: tegyük hozzá, hogy turistaként a nyomor sokszor kifejezetten hálás téma, jól lehet vele menőzni az instán...

Silent Hill Z 2018.05.17. 18:57:37

@diszkriminans: "Egyébként én fordítva látom, én a szép, tiszta kisvárosokról, meg a gyönyörű hegyi falvakról gondolom azt, hogy hatalmas a szakadék aközött, amit a turista lát, és ami a hétköznap valósága. A nagyváosokban szerintem a legkisebb a szakadék ezen a téren."

Éltem svájci kis faluban, éltem német kis faluban, és angol kisvárosban is (persze Londonban is, hogy leygyen összehasonlítási alapom) - ott nem éreztem ennyire élesnek a különbséget, mindenhol remekül megvoltam. Na jó, nem igaz, Svájcban meghaltam az unalomtól és marha drága volt a közlekedés, úgyhogy kénytelen voltam hétvégenként biciklizni... (khm. az első hónapban a közeli domb tetejéig sikerült eljutnom, úgyhogy ez elég komoly kihívás volt). Ott tutira nem költöztem volna be egyetlen nagyvárosba sem - marha jó volt a közlekedés, lehetett vásárolni, mindenhol volt normális suli, volt orvosi elltás és minden más, ami a mindennapokhoz kell.

KissGecihuszár 2018.05.18. 12:30:35

@diszkriminans: Debit pont nem említettem, mert momentán az egyedüli, 200 ezernél népesebb nagyvárosunk széles e vidéken, ráadásul gyarapszik is a lakóóság, bár csak elhanyagolható mértékben és ott ugye tényleg minden van, beleértve a nemzetközi röpteret is. Azonban az is fix, hogy egy exponenciálisan csökkenő népességű országgal tehetünk akármit, az akkor is csúszni fog a szaros gödör mélye felé, épp ezért könnyen elképzelhető, hogy a jövőben mégis szükség lesz a totál ellenőrzött keretek közti migráncs befogadásra, leginkább pl. a Szírekére, ill egyéb olyan keresztényekére, akik muszlim többségű országokban permanensen basztatva vannak és nem mellesleg bájdövéj beszélnek pl. Angolul, horribile dictu; 1-2 diplomájuk is van, pl. orvos, gépészmérnök, informatikus, melyekből biza fájdalmas hiány van már most is, nem beszélve a 2 kezi szakmelósokból. Ha rajtam múlna, én már holnap beindítanám a Vízfej Mentesítési Nemzeti Programot, azaz a VMNP-t, mely eltartana 8-10 évig, de utána jöhetne a tejjel&mézzel folyó kánaán az általam említett új gazdasági centrumokká avanzsált, főként megyei jogú városainkban és persze a végére 6-700 ezressé váló fővárosban, mely ezáltal ismét élhető, szellős, vidám és barátságos lesz, hatalmas ligetekkel, parkokkal, szinte zéró panel falanszterrel és igencsak foghíjas Váci úttal...

2018.05.18. 13:31:27

@KissGecihuszár:
Debrecenben van "minden", csak a legfontosabb nincs, nagy, széleskörű munkaerőpiac, az 50%-al nagyobb Kolozsvár ebben lekörözi. Ilyen egyetlen vidéki városban sincs. Ehhez át kellene lépni egy bizonyos küszöböt, ami alatt van az összes városunk Budapestet leszámítva.

vajdasagi 2018.05.19. 19:41:02

@sadleriana: Lehet, hogy a "magyar ember" orbáni változata Budapeste tartja a világ legszebb városának, de én nem. Én pl. Londont is meg Párizst is szebbnek tartom. De Európa 5 legszebb városában simán benne vagyunk.
És ezt úgy mondom, hogy Európa szinte minden fővárosában nemcsak jártam már, hanem kb. 25-ben eléggé járatos is vagyok. Tudom mit beszélek: Budapest szép.

devilstrueface 2018.06.07. 15:46:04

@Rézsöly Püpü: na, házhoz jöttél érte, bizony.

akkor először is. látom te is az a típus vagy, aki szeretsz kiragadni részleteket a többi meg mintha ott se lenne.
emlékeztető: "amúgy Bp-en és vidéken is lakom", így jelen időben.

veled ellentétben, én legalább azzal kezdtem, hogy leírtam a legelején hol élek. nézd már meg a kommented, honnan a fenéből kellett volna kiszopnom, hogy na te pont falun élsz és majd jól belegázolok kis lelkivilágodba? amit írtál az kb tökéletesen megfelel a vidéket sose látott tudatlan nagyvárosi ember okosságának.
és azért is írtam, amit írtam, mert már nem egyszer olvastam ehhez hasonló urban...izé, rural legend-eket.
komolyan mondom csak a kedvedért visszanéztem egy másik posztot, mert ott tutira rémlett hasonló, tessék: szomszedhaboru.blog.hu/2017/11/05/51_olvasoi_level_kutyafarm?full_commentlist=1#comments

"de igazából aki falura kiköltözik, az tudjon rá, hogy ott igen, hajnal négykor kakaskukorékolás van, szombaton reggel flexelés, délelőtt fűnyírás, délután faaprítás motorosfűrésszel van, valamint az egyik oldalból disznószarszag, a másikból meg az égetett gaz füstje lengedezik."

ezúton is ezer bocsánat, hogy többnek már nem járok utána, mert annyit azért nekem se ér meg. de nyugalom olvastam/hallottam ilyeneket máshol is.
az, hogy a te faludban ez a helyzet az nem vetíthető ki az egész magyar vidékre, mert egyszerűen nem ez a helyzet általánosságban de pláne nem rendszeresen. de olyan jó, hogy csak ismétlem magam megint ("az tény, hogy akadnak helyek, ahol még mindig elképesztő fertő van vidéken...") jó, azt elismerem, hogy a fertő nem volt jó szóhasználat.

az éjjeli kutyaugatásokat valóban aláírom, hagy relatíve egy gyakoribb negatívum. cserébe a társasházban meg a szomszédok dugását hallgathatod amikor épp úgy van.
süti beállítások módosítása