Te hiszel a Pesten kívüli élményben? Múzeumok éjszakája 2018
2018. június 12. írta: Silent Hill Z

Évek óta aktív résztvevői vagyunk a Múzeumok éjszakájának. Naná, hogy Pesten. Mindig találunk gyerekprogramot, mindig találunk olyan gyerekprogramot, amit még én is élvezek. Kötelező elemként délben kezdünk a Természettudományi múzeumban (olyankor még nincs tömeg, nyugodtan végigcsinálhatjuk az aktuális feladatlapot, és egyáltalán nem kell sorban állni) - utána kinézünk egy vonalat, és végigjárjuk a legizgalmasabb programjait.

Ez a program nálunk csak a lányokról szól - mi jól bírjuk a várakozást, a tömeget, lelkesen barkácsolunk - ha kell, könyvet kötünk, ha kell földgömböt készítünk a Széchenyi könyvtárban, vámpírra vadászunk a budavári labirintusban, fagyizunk a Nemzeti múzeum lépcsőjén. Természetesen hajnali kettőig, amíg csak programot találunk.

A gyerekek már megszokták, hogy ezen a napon masszív futócipőre van szükségük (elvégre 5-6 éves koruk óta állandó program), nincs rinyálás - viszont azt csinálunk, amit csak akarunk, biztos, hogy találunk az aktuális hangulatunknak megfelelő programot - és ilyenkor ők, gyerekek választhatnak.

Idén úgy döntöttünk, hogy szakítunk a hagyománnyal.  Megkockáztatjuk és bővítjük a csapatot - klasszikus, papa-mama-gyerekek (Mázli sajnos nem jöhet) felállásban, és a Dunakanyart célozzuk meg a jól bevált Budapest helyett.

Bevallom, izgulok egy kicsit. Mégiscsak új terep, mégiscsak kisebb városok...

Vác vagy Esztergom - ez itt a kérdés. Hol találok olyan programot, ami felér egy budapesti éjszakával, ami mind gyereknek, mind felnőttnek tartalmas, izgalmas, kreatív programot biztosít? Valószínűleg Esztergom mellett döntünk, Vác eddigi kőkemény 2 múzeumos kínálata kifejezetten siralmas - Esztergomban ezzel szemben úgy tűnik, lesz esélyünk fél napot eltölteni, meglepően jónak tűnik a választék és a kisvonat is vonzó. Az is tuti, hogy 11-kor ott állunk majd a vár bejáratánál zseblámpával a  kezünkben :)

Dzsámi, Főszékesegyházi Könyvtár, Főszékesegyházi Kincstár, Keresztény Múzeum, Magyar Környezetvédelmi és Vízügyi Múzeum – Duna Múzeum, Magyar Nemzeti Levéltár Komárom-Esztergom Megyei Levéltára, MNM Babits Mihály Emlékház, MNM Balassa Bálint Múzeuma, MNM Esztergomi VármúzeumaPázmány Péter Katolikus Egyetem, Rejtélyek Háza (EZ ÁTVERÉS - külön belépő van!), Szent Imre Kolping Ház

A karszalagok ára persze rejtély - a vidék az úgy tűnik, hogy vidék, külön törvények vonatkoznak rá. Esztergomban hosszú kutakodást követően az egyik múzeum szórólapján találtam erre vonatkozó utalást (1000Ft / 500Ft), de az arra is utalt, hogy a karszalag néhány helyen csak kedvezményt jelent. Hűha, eddig pont az volt a jó, hogy még a  külön programokat is lefedhettük vele - megnézhettük a dinókat, bemehettünk a külön kiállításokra - mindez egy kifejezetten barátságos karszalag áráért - hiszen pontosan erről szól a program. Úgy tűnik viszont, hogy idén óvatosabbnak kell lennünk, a Bazilika kupolájába pl. nem lesz érvényes a karszalag, és más olyan programot is találtam, aminél csak kedvezményt adnak (én ezt azért átverésnek tartom, külön jelezni kellene a programfüzetben). Bevallom, emiatt kicsit csalódott is vagyok - de talán a teljesen új környezet kárpótol.

Megnéztem a helyi, zebegényi programot is - egy múzeumot találtam, ahol kedvezményes jegy lesz aznap (helyi lakosoknak félárú belépővel - mi viszont max. üdülőtulajok vagyunk, gyüttment pesti népek, na meg eleve max. 900Ft-ot spórolnánk), az izgalmasnak tűnő túra belépőjével együtt családilag 6700Ft-ért, ha már egy egész napot eltöltene az ember - és ez bevallom, nem igazán izgatott fel.

Úgyhogy most szurkolunk, hátha ez az esztergomi Múzeumok éjszakája lesz az igazi...

Kezdődhet a tervezés...

Címlap

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Duna Múzeum 2018.06.14. 10:42:24

Kedves blogíró! Köszönjük, hogy Esztergomot választják június 23-án, ígérjük, nem fognak csalódni. És hogy a szája ízén is javítsunk kicsit, jelezzük,: az esztergomi intézmények közül egyedül a Geodába jogosít fel a Múzeumok Éjszakája közös jegy "csak" kedvezményre, minden más helyet az egyszer megváltott jeggyel látogathatnak. De hogy még erre is rátromfoljunk, ha például az aznapra szóló jegyet a Duna Múzeumban vásárolják meg, akkor a Fröccsteraszunkon a felnőtteket valódi fröccsel, a gyerekeket mustfröccsel lepjük meg. Az okoshomokozóról meg a Vad Balaton filmvetítésről már nem is beszélve. Várjuk szeretettel!

Silent Hill Z 2018.06.14. 15:57:46

@Duna Múzeum: hű, szuper, köszönjük az extra infót - ilyen beharangozó után nincs mese, ott leszünk :) (A karszalagot remélem nem csak 5-től lehet megvenni, valószínűleg korábban indítjuk majd a napot)