Tudom, mit teszel jövő nyáron: Múzeumok éjszakája Esztergomban
2018. június 25. írta: Silent Hill Z

Az idei Múzeumok éjszakája Esztergomról szólt.

Kicsit féltünk ugyan, mert Esztergom ugye a Duna túlsó partján van, és normál tömegközlekedési eszközökkel lényegében megközelíthetetlen. Lényegében.

Odafelé elég hamar kiderítettük, hogy a Zebegényből 1-kor induló kirándulóhajóval röpke 1 óra alatt kényelmesen  eljutunk Esztergomba, a hazajutás miatt viszont vakartuk a fejünket, mivel aznap már csak egy hajó indult Zebegény felé, az is egy óra múlva. Nem maradt túl sok választási lehetőségünk, vagy szerzünk szállást éjszakára és a másnap Zebegény felé tartó kirándulóhajóval megyünk vissza, vagy szerzünk valakit, aki eljön értünk valamikor éjfél után és hazavisz. Mi az utóbbi, költséghatékonyabb megoldás mellett döntöttünk.

Az idő tökéletes volt, nem volt túl meleg, nem esett az eső, nyugodtan kiülhettünk a nyitott fedélzetre - ha a napos részt választottuk, max. a széllel kellett megküzdenünk. A hajó fedélzete lényegében üres volt, aki tehette a lenti kabinban húzta meg magát, így miénk volt a tér. A Duna és a táj meseszép, egy órányi hajóút pedig pont elég arra, hogy az ember egy kicsit kikapcsoljon, viszont nem elég hosszú ahhoz, hogy unatkozzon. Leteszteltük: a Zebegény-Esztergom hajóút kihagyhatatlan :)

Kikötés után cukrászdáztunk egy nagyot....

...... éééés szépen eltévedtünk.

A telefonomon volt ugyan vagy 3, autóra optimalizált navigációs rendszer és a gugli is a mi jó barátunk - lett volna, ha lett volna térerő. Hihetetlen, de 10-ből 9 próbálkozásnál nem volt. Mi sem tudjuk hogyan, de elkeveredtünk a Duna múzeum melletti nagyon menő játszótérre (kötelező program), majd onnan elég hülye ötlettől vezérelve a Máltai játszótér felé vettük az irányt - természetesen ismét elkeveredve, úgyhogy ha jól sejtem fél Esztergomot bejártuk, amire visszajutottunk a múzeumhoz.

A múzeumban megvettük a matricákat, kaptunk mellé fröccsjegyeket és élveztük a belső udvar hangulatát - na meg a fröccsöt. Kellemes asztalok, padok, nyugodtan beszélgető családok, mindenki kezében pohár, bent interaktív homokozó, kint épp bábszínházelőadás indult. Nyugalom, semmi rohanás, semmi tolongás, semmi lökdösődés, mosolygós arcok. Minek is, emészthető mennyiségű a program, ráérnek éjfélig.

Mondanom se kell, mi szokásunkhoz híven rohantunk... fel a várba, ahol lovagi torna kezdődött. Szerencsénk volt, épp jött a kis városnéző vasút, amire fel is fértünk és kisebb városnézés után fel is vitt a Bazilikához és a mellette lévő várhoz.

A torna után irány a Bazilika, tényleg csak a rend kedvéért, ha már egyszer itt vagyunk. Megküzdöttünk a mogorva jegyszedő nénikkel, majd a panorámateremben a lányok kaptak 1-1 halálfejes csillámtetkót, és indultunk tovább.

Felpattantunk a kisvonatra - irány Párkány - persze csak egy röpke pillanatra, mert mi eredetileg a levéltárba tartottunk, hogy pecsétet és levendulapárnát készítsünk (vagyis csak a gyerekek... tavaly Pesten én is végigbarkácsoltam ezt a napot, könyvet kötöttem, földgömböt készítettem - itt viszont a barkácsolás annyira gyerekprogram volt, hogy inkább hátulról irigykedtem). Jó, jó, nincs ebben semmi pláne, de nincs is jobb egy saját készítésű hűtőmágnesnél.

Hamar rájöttünk, hogy nincs értelme vacakolni, ha enni szeretnénk azt most vagy soha (ugye már mondtam, hogy Esztergom nagyon álmos városnak tűnt - biztos voltam benne, hogy 10 körül minden bezár, fene akart kockáztatni), úgyhogy levadásztunk egy 2/10-es gyroszost - jelentem, még élünk, annyira csak nem lehetett rossz.

Hamar rájöttünk, hogy így, sötétedés után (hagymaszagúan) egyszerűen esélyünk sincs, hogy felférjünk a kisvonatra, amit nyilvánvaló, hogy a legtöbben városnézésre használtak, úgyhogy innentől kezdve a gyerekek nyivákolásától kísérve inkább gyalogoltunk.

Át a Dzsámiba, majd a (kihagyhatatlan!!!) Macskaúton át vissza a Bazilikához. A Macskaúthoz egy helyi cica volt az útjelzőnk - mi más.

A Bazilikánál még nézegettük egy kicsit a csillagokat, majd átmentünk a várba az est záróprogramjára, az elemlámpás várnézegetésre.

Én így értékelném Esztergomot a Múzeumok éjszakáján:

- Programok mennyisége 9/10 (bőven el lehet tölteni egy estét)

- Programok minősége: 8/10

- Kommunikáció, eligazító táblák, turistákat segítő anyagok: 2/10 (helyismerettel nem rendelkezőknek ha épp nincs térerő, rémálom a tájékozódás)

- Szervezők segítőkészsége: 10/10

- Programokhoz hozzáférés: 9/10 (NINCS tömeg, a gyerekeket előreengedik, az emberek nyugodtak, kisgyerekes családoknak kifejezetten ajánlom)

- Tömegközlekedés: 2/10 (kisvasút 20 percenként jár és jellemzően tele van, alapból felejtős)

- Helyszínek gyalogos megközelíthetősége: 8/10 (kb. mintha a Budai vár helyszíneit járná végig az ember - kell egy pár masszív túracipő)

- Hangulat: 10/10

Ajánlom-e jövőre Esztergomot a Budapestről menekülőknek a Múzeumok éjszakáján? IGEN!

(a képek minőségéért utólag is elnézést kérek... szegény telefonom tényleg csak ennyire képes)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.